torsdag 16. april 2015

Røyseultra - Lett Som En Plett !

Jeg ble tidlig observant på dette løpet via sosialemedier. Noe av grunnen for det er vel at jeg er venn med en av initiativtakerne,  @ndy (Stig Andy Kvalheim Rambø. Da jeg fikk invitasjonen tenkte jeg at dette kunne jeg ikke begi meg ut på. Det viktigste for meg er tross alt 24 timers løpet i Tyskland.  Men det lå hele tiden i bakhode å ulmet.  Hadde jo vært moro å prøve noe slikt. Å løpe 8 intervaller i løpet av tolv timer høres jo ganske snilt ut.  Høres ikke fult like snilt ut å løpe 80 km. Men dette er jo godt under halvparten av distansen jeg "ønsker" å nå i Tyskland.

Tiden imot påmeldingsfristen brukte jeg til å vurdere nøye.  Samme dag fristen gikk ut meldte jeg meg på. Kunne jo ikke gå glipp av denne...




Jeg tenkte da å bruke dette løpet til en oppkjøring imot Tyskland.  Men det er jo bare 14 dager i mellom.  Så vi får nå se hvordan kroppen er den 25.april.  Angrer meg ikke uansett,  Røyse ultra er et løp jeg ikke ønsker å gå glipp av.  Løpet var helt fantastisk. Arrangørene hadde ikke overlatt noen ting til tilfeldighetene.  Dette var nok nøye planlagt.  Det eneste som kunne vært bedre var tidtaging og resultater underveis.  Men slik koster mye penger. Så det er forståelig.  Dette er nok noe de gjør noe med til neste år. Dette var tross alt det første løpet av slik "form" her i distriktet.  Får Røyse ultra 2016 er allerede bestemt. Der tror jeg det fort kan bli mange flere startende. Håper det, jo flere som er med jo større er sjansen for å finne "ly" i sammen med noen.

Jeg skal ikke dele mine opplevelser av hver enkelt intervall med dere. Men jeg kan si at jeg hadde en plan om å ikke løpe de 7 første så fort at jeg ikke orket å løpe den raskeste til slutt. Å det klarte jeg. Men kan innrømme at det gikk litt fort til tider. Noen ganger måtte jeg bare teste litt. Som en liten spøk på facebook oppfordret jeg mine venner til å møte opp søndag morgen klokken 0900 for så å løpe med oss eller heie på oss. Nevnte også at en fartsholder på 45 minutter på mila hadde gjort susen. Dette var noe Åse Klinkenberg tok på sparket. Veldig kult !  Tusen takk for det. Slikt gir enda flere gode minner ifra Røyse Ultra (RU). Neste år håper jeg å se deg på startstreken. Kan Oline på 72 år løpe 8x10km så kan du også ;-)








Det ble løpt en del i motvind på Steinsletta og opp Selteveien. Om jeg ikke løp alene (noe jeg ofte gjorde)  byttet vi på å ligge i front å dra. Så de andre kunne ligge i ly å hvile. Selv om enkelte ikke ville /orket å ligge i front. Men det er selvfølgelig forståelig. Tøffe forhold i front ;-)  Det viktigste er å hjelpe hverandre best mulig.

Jeg tenkte aldri på resultatet underveis. Det fikk bare bli som det ble.  Det viktigste var å kose seg :-)

I mellom intervallene hadde jeg ca 2 timer og 10 minutter til rådighet. Jeg gikk fast ned å tok på tørr trøye i mellom hver gang. For så å hive innpå litt mat. Å spise felles rett etter hvert løp var gøy, sosialt og veldig annerledes. Maten var helt upåklagelig selv for en revmatiker som meg.  Så sjekke resultatene til de som holdt på å løpe VM i 24 timer i Torino, Itali. Hans Edgard Rakeie var selvfølgelig den jeg fulgte mest.




Etagilde !


Leif og Helge i "pølsebua".

Sovingen var jeg veldig spent på. Da jeg sover veldig dårlig i slike "settinger". Slik ble det denne gangen også. Det hjalp ikke med hørselvern heller. Men jeg syntes de er deilige å ha på. Nyte stillheten i fred og ro. Ofte kunne jeg bare sitte på feltsenga (takk for lånet Leif ) inntullet i soveposen å titte utover på de andre. Å skue utover å se hva de puslet med. Det var koselig ! En kunne holde på med å henge opp litt tøy til tørk, en annen satt med mobilen, noen sov, noen tøyde litt eller pulset med litt mat, å noen bare kopa slik som meg. Alle satt vi der som idioter å ventet på å løpe neste 10 kilometer......selv om klokka var 0200 natt til søndag.

Selfie med hørselvern blir sjeldent noen suksess :-)


Her lå trioen : Helge Reinholt, Leif Abrahamsen og meg. Alle ifra
Romerike Ultraløperklubb

Skoparkeringa !


Til slutt vil jeg bare takke dere alle. Å da mener jeg alle. Alle som på en eller annen måte hadde tilknytning til arrangementet. Dette frister virkelig til gjentagelse. Men hvorfor ikke doble løpet med start hver 2. time, 16 intervaller. Det hadde vært kult :-) 


Neida, helt greit som det er....bare tulla. Vi sees igjen  !

PS ! Nå ligger jeg med feber å venter på å bli frisk, 10 dager til neste start.

-Løpe langt med et smil om munnen-







 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar