lørdag 13. april 2013

Løper i blinde.....

Nå vet jeg faktisk ikke hvor veien går. Det hjelper ikke med kart, gps eller andre hjelpemidler. Nei, jeg finner rett og slett ikke ut hva jeg ønsker.......Det er litt frustrerende å ikke ha noen 100 % sikre mål å trene imot på kort sikt. Jeg hadde en plan om Romerike 6 timers, usikker nå, dessverre. Å det er slikt som plager meg litt. En som meg burde ha vært i 100 etter å få løpt der. Arrangement og løpet virker jo helt konge.

Jeg jobber nå med å få til en start på Hadeland maraton 25.mai. Håper på det. Hadeland maraton er et flott maraton som er 2 runder av en halvmaraton, så mulig å løpe det der også. Om du har lyst til å lese om mitt tidligere innlegg så finner du det her :) HADELAND MARATON 2011



Hadeland maraton trase/løype (klikk for stor).




Når jeg nå leser det jeg rabblet om løpet for 2 år siden får jeg ikke mindre lyst til å starte, herlige Hadeland :)

Drømmer ikke om rompe-krampe men det veier opp for alt det positive med løpet. Håper også du kommer til løpet.......det gjør nok jeg ;-) Klikk på linken....ikke nøl, bli en bonde-knøl, bare for en dag, full av jag :P




PS! Jeg trener systematisk og godt, så ikke tenk på det. Formen er bra :) Kanskje jeg har fått konkurranse sperre ? :P



-Løpe langt med et smil om munnen-





4 kommentarer:

  1. Hvis dét er tilfellet, at du har konkurranse-sperre, så er mitt råd bare å hoppe i det! Kanskje starte sessongen med "et lite maraton" (lite for din del, siden du er mer sånn "100km-løper") ;)

    SvarSlett
  2. Hehe...jo takk ! Løp maraton 1.april, gøy det. Det går seg nok til...

    SvarSlett
  3. På sett og vis sliter jeg litt med det samme som deg, når jeg ikke har noe nært konkurransemål er det vanskelig å motivere seg for riktig trening, og hva er riktig trening når man ikke helt vet hva man vil (?)


    For meg har det alltid vært god medisin å stille opp i en konkurranse - samme hva. Går det bra er det motiverende, går det ikke bra har jeg likevel fått beskjed om hvor lander ligger, noe som også gir treningsmotivasjon (ser forbedringspotensial).
    En god ide kan være å stille opp på noe du ikke har referansepunkter til - ikke en fast kjent distanse, ikke en konkurranse du har løpt tidligere. Uten sammenligningsgrunnlag er det lettere å åpne ekstremt rolig... og avslutte tilsvarende sterkere, det siste gir alltid en herlig motiverende følelse!

    Sjøl vet jo jeg at min neste konkurranse er planlagt til 26.mai (VUC 52 km). Helst skulle jeg hatt noen enklere mer nærliggende mål også... men joggefart passer bedre i ultraløp enn 5 km :-) Løsningen for meg kan bli å jogge gjennom noen o-løp utover våren....

    SvarSlett
  4. Takk takk for tips Gammel`n ! Jeg får bli enig med meg selv om hva jeg gjør, om det ikke skjer noe snart.Det går veldig opp og ned. Ønsker deg lykke til i treningen imot VUC :) Det blir bra :=)

    SvarSlett