søndag 7. juni 2015

Marka24 2015 - planlegging

Så nærmer det seg endelig et av årets høydepunkt.  Nemlig marka24 2015.  Dette løpet har blitt et av mine favoritt løp. Prøv selv så skal kan du selv oppleve hvor gøy dette arrangementet er. En helt unik opplevelse i Nordmarka.  Hans Edgard og jeg ble første gang med på dette løpet i 2013. Les gjerne mine innlegg om den turen. Tross opplevelsen den gang sto vi på startstreken også i 2014.  Å ta tok vi jammen meg medalje også. Pallplass :-)



Vi har denne gangen også høye forventninger.  Satser hardt. Hvor høyt på resultatlisten vi kommer er ikke det viktigste.  Det viktigste for oss er tross alt å delta. Å at "planen" fungerer.  For en god marka24 gjennomføring krever litt forbindelser etter min mening . Dette er noe jeg "elsker" å holde på med. Måle distanser og høydemeter i mellom de ulike postene. Vri hode rundt for kanskje å kunne finne en smartere rute. Det har blitt mange timer med kart og digitale hjelpemidler.  Gøy :-)






Hans og jeg har også tatt noen turer i marka for å titte litt.  Det er ikke alltid like lett å komme frem i virkeligheten. Selvom det ser enkelt ut på kartet. Selv merkede stier kan bypå store utfordringer.  Glemmer ikke det året mange av stiene var helt rasert av høststormen. Det var nesten ikke å komme fram. Målte distanser blir også gjerne noe lengre.  Stier og veier "svinger" mye. Dette er noe mann ikke merker særlig til på korte distanser. Men når mann skal surre rundt i 24 timer blir avviket betraktelig større. Vi sjekker selfølgelig ikke hele ruta. Noe spenning må det jo være.






I skrivende stund gjenstår det bare små detaljer på ruta før den er klar,  klar til å løpes.  Vi er veldig spent på valget i år. Det blir tøft.  Men enda tøffere om vi klarer å gjennomføre målet......

Vi er i alle fall klare til kamp! Håper vi sees.....







-Løpe langt med et smil om munnen-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar